Mijn ervaringen met web 2.0? In mijn werkomgeving gaat het al een hele tijd terug. In juni 2006 (ik moest het even opzoeken) zijn we in Lommel begonnen met een blog. Biblog Lommel. Hier te vinden: Biblog Lommel. Over het hoe en het waarom van deze blog vind één en ander terug in deze presentatie. Of in deze. Deze laatste is een presentatie die ik eens gaf op een studiedag over marketing bij het VCOB. Ik zie die web 2.0 toepassing dan ook als marketing tool.
Hoe ga je die nieuwe mogelijkheden gebruiken om meer mensen naar de bib te krijgen, of je bestaande klanten te te behouden? Of toch informeren over de werking van je bib. Activiteiten, je collectie, samenwerkingen met andere locale organisaties, enz... Een blog is naar mijn idee daar een zeer gemakkelijk te gebruiken instrument voor.
Daarnaast gebruik ik heel veel Google Reader (rss dus), ik volg enorm veel blogs, nieuwsberichten of probeer dat toch. Facebook ook. Binnen mijn werkomgeving ook Flickr. Voor foto's van activiteiten. YouTube in de berichten. Slideshare ook. Ik beluister ook af en toe een podcast, een radioprogramma als De Afrekingen of Friedl' bijvoorbeeld. Librarything gebruik ik niet, maar ik heb er wel al eens in gesnuffeld. Zoals ook in Last FM. Heel interessant allemaal.
Kabeljauw met een Marokkaans tintje
1 week geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten